Waar zijn we eigenlijk mee bezig?

16 september 2015 - Lima, Peru

Zaterdag zijn we heerlijk een dagje naar het strand in Miraflores geweest. Ben er best wel trots op dat ik de weg wist 0:-) Het weer was mooi en we hebben genoten van het relaxte dagje.

Zondag was ook heerlijk rustig. Derkje, Lineke en ik stonden op tijd klaar om naar de kerk te gaan.... Na een beetje chaos blijkt het dat we niet gaan...

Deze week weer stage. Wat echt ontzettend leuk is. Vooral nu ik de kinderen en de klas echt al ken. Jammer om over 1,5 week afscheid te nemen. Dat word moeilijker dan het afscheid nemen in Nederland... De geweldige mensen hier zien we nooit meer! Ook voelt het leven hier al als gewoon. Toch blijven we ons dagelijks verbazen over bepaalde gang van zaken op stage.
Bijvoorbeeld vandaag. Vandaag was Grecia jarig. En dat is niet 5 minuten zingen, trakteren: klaar. Nee, dat moet een uur duren. Eerst moet er flink wat eten uitgedeeld worden en er moet lang over gedaan worden om dat op te eten.
In Nederland hebben we het vaak over het efficiënt en goed indelen van je onderwijstijd. Hier maken ze zich daar totaal geen druk om.
Zo ook tijdens Personal Social. 'Ow we zijn er vandaag niet aan toe gekomen? Chicos, huiswerk voor morgen!'
Of gisteren. Ik zat gezellig naast Brigite. En de lerares bleef maar praten tegen de klas. Ik kon er niet achter komen wat voor een les het nou was. Na 10 minuten vraag ik het aan Brigite: 'Welke les is dit?' Birgite antwoord heel rustig: 'Weet ik niet.'         .....        Na een half uur kijkt ze me trots aan: 'Het is communicatie!' Om weer 5 minuten later te melden: 'O volgens mij is het wiskunde'
Zelfs de kinderen weten soms niet waar ze mee bezig zijn....

Verder zijn we nu druk bezig met alle schooldingetjes. Minder leuk, maar wel nodig!

1. Ruud:
    17 september 2015
    Wel lekker relaxed, Annet! :-))
  2. Jasper Beekhuis:
    17 september 2015
    Hallo Annet,
    Leuk om je belevenissen te blijven volgen. Van het relaxte kunnen we hier in Nederland wel wat van leren.
  3. Laura:
    18 september 2015
    Hoi Annet, ik kan elke keer smakelijk lachen om wat je schrijft :) Ontzettend veel plezier nog in Lima deze laatste weekjes! Tof om die mooie foto's met de kinderen uit je klas ook te zien. Groeten! Laura (van Meine ;) )