'4 Nederlandse studenten omgekomen bij een busongeluk in Lima'

20 september 2015 - Lima, Peru

Donderdag hadden we een gewone stage dag. Deze keer zat ik in een andere klas. Ook een hartstikke leuke klas :) In de pauze leverde één blik in mijn 'eigen' klas me een stormvloed aan knuffels op. Super lief! De kinderen zijn hier sowieso erg van het knuffelen. De inspectie in Nederland had alle leraren al lang ontslagen.

Vrijdag hadden we vrij, om te werken aan dingen voor school. De tijd hebben we best goed gebruikt, trots op ons :-)

Zaterdag zijn we met zijn allen plus mijn gastzus Zaskia naar Cerro San Cristobal (een kruis op een bergje in middenin Lima) geweest. (Bedankt voor de tip Dieke!)
Het was ontzettend leuk. We zijn in het centrum van Lima op een soort citytrip bus gestapt. Boven was open en daar kon je ook zitten.
Zo gingen we op weg. Eerst nog door Lima en vervolgens moesten we de berg op. Door een sloppenwijk. Heel bizar en raar om zo decadent door al die smalle straatjes te rijden.
Ons werd ook gemeld om vooral niet op te gaan staan vanwege de laaghangende kabels. Beste tip van de dag! Want we hebben flink moeten duiken voor alle elektriciteitskabels. Alsof de busreis de berg op alleen al niet eng genoeg was!
Eenmaal door de sloppenwijk gaat de bus nog langs de rand van de berg verder omhoog. Met alleen een kleine, lage betonnen randje. Af en toe ging hij door een kuil of over een hobbel.... We zagen de krantenkoppen al voor ons!
Eenmaal boven gekomen was het uitzicht heel erg mooi! Wel jammer dat er in Lima zoveel mist is. Maar desondanks was het erg mooi! We waren er zo van aan het genieten dat de bus bijna zonder ons weer terug ging.. oeps.
Toen begon de terug weg, terwijl het donker werd. Daar kwam het magische, sprookjesachtige Lima weer te voorschijn. Wauw! Het was echt tof!
Daarna zijn we nog een keer naar het Circtuio Magica del agua geweest. De tweede keer was het toch wel minder bijzonder en eigenlijk gewoon saai. Jammer van de 4 sol (wel iets meer dan een euro) entree.  ;-)
Daarna hebben we nog gegeten in de wijk Miraflores. Het was een hele gezellig dag!

Vandaag is weer een rustig dagje waarbij we weer dingen voor school aan het uitwerken zijn. Ons aan het voorbereiden op alweer de laatste week stage in Lima. Wat gaat de tijd snel! Zaterdag gaan we alweer naar Moyobamba om daar 4 weken stage te lopen.
Eerst gaan we dinsdag nog naar de sloppenwijk 'Neuva Juventud'. Waar een Nederlands gezin een schooltje heeft. Ik ben heel erg benieuwd!