Days in paradise! / 'Dog on the dancefloor'

28 oktober 2015 - Chiclayo, Peru

Maandag was een prut dagje. We hadden alle vier last van de bijwerkingen van onze Malariapillen. De één wat erger dan de ander, maar fijn was het niet. Na stage zijn we gezellig naar een cafétje geweest met wifi, opzoek gegaan naar een hotel voor onze eerste stop in Chiclayo! Gelukt, we hebben er nu echt zin in!

Dinsdag zijn we na stage met mijn gastzusje en gastmoeder naar de baños sulferosos geweest. Doordat het geregend had was het water bij de waterval een beetje vies. Jammer, want anders is het daar heel erg mooi! Daar heb ik samen met Derkje nog even Jane gespeeld door het riviertje over te steken over de stenen.

Woensdag zijn we uit stage bij Lineke aapjes gaan kijken. Achter het huis van Lineke komen namelijk aapjes voor. Alleen hadden ze er die dag geen zin aan om te voorschijn komen en moesten we het dus doen met het zien van wel één aapje. Maar iets is beter dan niks!
's Avonds was de verjaardag van Anni Soper. Het was geweldig om alle typisch Peruaanse dansen en muzieken te zien worden uitgevoerd door onze stagekindjes. Harstikke gezellig. En alleen in Peru heb je de problemen van zwerfhonden die lekker door de optredens heen lopen :)
En aan het eind natuurlijk een flink stuk taart eten, ze kunnen hier in Peru niks vieren zonder taart!

Donderdag hebben we afscheid genomen van onze favoriete plek in Moyobamba,: de baños termales! Het weer was heerlijk.
Daarna hebben Lineke en ik voor mijn gastgezin gekookt. We hebben typisch bietenstampot gemaakt. En ze vonden het lekker! En daar deden we het natuurlijk voor. (en niet voor onszelf omdat we heel erg zin hadden in Nederlands eten natuurlijk ;-)

Vrijdag tussen de middag heeft mijn gastmoeder voor mij en Lineke ons favoriete eten gekookt. Heerlijke vis met gebakken yuca <3 Verder was het koffer inpakken en aloë vera smeren. Donderdag was ik namelijk voor het eerst ontzettend verbrand. Gelukkig groeit hier de aloë vera in de tuin en kun je dat dan heerlijk verkoelend opsmeren!

Zaterdag was het dan zover, afscheid nemen en vertrekken. Nooit leuk. Deze keer was de bus iets minder luxe en wat voller. Ondanks alles hebben we toch nog een beetje kunnen slapen. Het scheelde dat deze reis maar 12 uurtjes was.

En daar kwamen we dan aan, om 7 uur op de zondagmorgen bij ons hotel. Een paradijsje met het zwembad en palmbomen. Ook is de kamer mooi. Daar slapen we heerlijk deze 3 nachten.
Verder hebben we die dag het stadje bekeken en heerlijk gezwommen.

Maandag hebben we de hele dag aan het zwembad gezeten. Wat een lekker rustig dagje. Verder hebben we toen het stadje by night bekeken en lekker met zijn allen een hele kip opgegeten!

Dinsdag was het stranddag. Het strand heeft hier ZAND! Dat was een fijne afwisseling na de steenstranden in Lima. De zon scheen en het waaide. Hoge golven en niet te warm weer dus. We hebben er echt genoten!

En vandaag is het woensdag, we nemen alweer afscheid van onze paradijshotel en gaan door naar Pacasmayo!