De andere kant van Lima

23 september 2015 - Lima, Peru

Gisteren een hele bijzondere dag gehad. We zijn op bezoek geweest in een sloppenwijk.

's Ochtends op tijd weg om er met de bus heen te gaan. We wisten niet welke bus, maar wel de wijk waar we heen moesten. Dus wij vragen en vragen. Om uiteindelijk 4 bussen en 4 uur later aan te komen.....
We hadden het in 1 bus en ongeveer 1,5 uur kunnen doen.
We hebben in ieder geval wel weer een beetje sight seeing gehad!

Eenmaal daar aangekomen was het als of we in een andere wereld waren aangekomen. Zanderig, stoffig en bergen. Het gebied ziet er zo anders uit dan waar wij wonen. En dat op (als je het goed doet) anderhalf uur afstand.

En dan nog met een soort tuktukje op naar boven, de sloppenwijk in.
Eerst hebben we een rondleiding gehad bij de stichting waar we op bezoek waren: 'Brazos abiertos' wat betekent 'geopende armen'. Zo zijn we ook echt ontvangen. Heel bijzonder om hun missie&visie te horen en te zien wat zij allemaal doen. Zij proberen er te zijn voor het gehele gezin, om zo iedereen weer hoop op een toekomst te geven. De dingen die zijn doen zijn echt mooi! Gaaf hoe ze dit alles doen met een vertrouwen op God. En dat ze Zijn Kracht en Hulp vinden en zien bij het werk wat ze doen.

Ook heel bijzonder om de verhalen van één van de vrijwilligers te horen die envagelist is. We hebben wel een uur aan zijn lippen gehangen, zulke mooie verhalen.

Vervolgens hebben we nog een rondje gelopen door de sloppenwijk, langs de huisjes en de vuilnisbelt. Er zijn geen woorden voor.

Daarna nog op bezoek geweest bij de het gezin van de Nederlandse kinderen die op woensdag bij ons op school zitten. Het was erg gezellig en leuk om te zien waar zij wonen en wat zij doen.

Foto's van deze bijzondere dag komen later!

1. Rosaly:
    23 september 2015
    Wauw Annet, klinkt als een hele bijzondere en heftige/schokkende ervaring!
  2. Jan:
    25 september 2015
    Dag,
    Goed dat je ook de andere kant ziet.
    Groeten aan de Kleinbloesems!

Jan