Annet is verliefd...... <3

2 november 2015 - Pacasmayo District, Peru

Woensdag is het hart van mij gestolen. Het was liefde op het eerste gezicht. De sfeer, het gevoel. Het klopte. Alle avonden met de zonsondergang. De strandwandelingen. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Dat maakt het lastiger om hier weer weg te gaan. Hierdoor zijn we al langer gebleven. Maar vanavond moeten we toch echt verder. Met pijn in mijn hart, ik wil hier blijven, hier trouwen.
Pacasmayo is zo'n mooi vissersdorpje.
Woensdag hebben we verder het stadje al een beetje bekeken. Daar hadden we tijd voor omdat we eerder aankwamen. Ons was vertelt dat het vier uur met de bus was. Dus wij zitten heerlijk te relaxen in de bus, tot er op een gegeven moment een vrouw de bus in stapt en tegen Lineke zegt: 'Je zit op mijn plek!' Bleek dat de reis dus maar twee uurtjes was. Oeps, snel de bus uit!

Donderdag zijn we naar het Jezus beeld á la Rio de Janeiro geweest. Het uitzicht vanaf daar was super mooi! s 'Avonds heb ik gezellig met Derkje onze privé karaoke gehouden op ons balkonnetje. Wat hebben we een lol gehad terwijl we meeblèrde met alle Nederlandstalige nummers!
Om vervolgens de volgende ochtend opbouwende kritiek te ontvangen van onze Duitse überbauwman. (want ja, wat is bovenbuurman eigenlijk in het Duits?) Hij gaf ons lachend de tip om aan onze zangkunsten te werken en hij vertelde dat hij maar oordopjes had ingedaan....

Vrijdag gingen we sandboarden. Wij in de taxi naar het gebied, een soort parkachtiggebied. Het laatste half uurtje moesten we lopen. Dus wij lopen en lopen en lopen. Maar niks! (Behalve een super mooie omgeving, half woestijnachtig met een meertje en wilde paarden) Nergens waren ook daar mensen te bekenen. Wat een toffe plek! Op de terug weg kwamen we er achter dat we er na 15 minuten lopen langs zijn gelopen.... maar toen werd het al donker, een volgende keer beter!

Zaterdag hebben we overdag heerlijk genoten van het weer aan het strand. We hebben super tof in de golven 'gezwommen'. Wat zijn ze hoog en tof! Geen wonder dat dit een paradijs is voor surfers! 's Avonds was het feest in het dorp. Het was namelijk Halloween. Daar zijn we gezellig heen geweest met de mensen van het hotel! :)

Zondag zijn we weer naar het strand geweest. Daar heeft Meine me een beetje leren surfen. In een halfuurtje al een eerste golf 'gepakt' op mijn knieën. Wat was dat gaaf om te doen! En ik heb de surf 'blauwe' plekken om het te bewijzen ;-)

Maandag, vandaag hebben we vroeg ontbeten en hebben we onze koffers ingepakt. Daarna voor de laatste keer naar het strand hier en daar lig ik nu mijn blog te typen om hem straks te plaatsen. Terwijl we uitzicht hebben op de vuurtoren (die zwart met wit is ipv rood met wit!) golven, bergen en de vissersbootjes. Ik hou van deze plek! Ook hadden we ontzettend geluk met ons hotel. Wat een hoop lieve mensen, die je altijd willen helpen met alles! Beneden was er ook een gezellige plek waar je kon poolen, tafeltennisen, tafelvoetballen en nog meer. Met verder nog een kamer met uitzicht op zee, een balkon en een hangmat. Wij hebben hier echt een super toffe tijd gehad! Maar all good things come to an end. Tijd om verder te gaan. Vanavond stappen we op de bus naar de volgende plek: Trujillo!

1. Corry en Hans:
    3 november 2015
    Hallo Annet oeps, wat lees ik nou verliefd, geintje zeker hè. Maar kan altijd gebeuren. Maar wat een geweldig mooi reisverslag van je,wat zie jij een hoop mooie dingen en beleef je ook. Blijf genieten daar zo lang als je daar bent, voor je het weet ben je weer thuis. Heel veel groetjes.
  2. Alice:
    3 november 2015
    Ook de groetjes terug, Annet. Je hebt een leuke schrijfstijl en we genieten van je verhalen. Volgens ons haal je er echt wel uit wat er in zit. Heel veel plezier gewenst nog, al is het aftellen begonnen.