I believe I can fly!

9 november 2015 - Lima, Peru

Donderdag zijn we veilig en wel in Chimbote aangekomen. Wat een ontzettende stank toen we daar aankwamen! Ons hotel daarintegen was ontzettend mooi. Het meest luxe tot nu toe.

Vrijdag zijn we naar het dorpje 'Tortuga'  geweest. Oftewel het dorpje 'Schildpad'. Het heet zo, omdat rond mei er op het strand schildpadden te vinden zijn. Helaas waren wij dus in het verkeerde seizoen. Maar het uitzicht daar was prachtig. En wanneer zie je nou Pelikanen lekker varen in een bootje? Ook waren er op en strand heel veel grote schelpen! Dat was echt leuk schelpen 'zoeken'  (ze lagen er voor het oprapen, zoeken hoefde niet eens) Om vervolgens onze ergeste blunder ooit te maken: in de bus de verkeerde kant op stappen. Oeps. Gelukkig zijn Peruanen erg behulpzaam en kwamen we als nog lekker snel weer bij ons hotel.

Zaterag hebben we op een alpaca's gezeten en zijn we er mee op de foto geweest. We hebben ons dus echt als toeristen gedragen.

Zondag zijn we verder gegaan naar Lima, als tussenstop. Omdat het nog 8 uurtjes rijden was hebben we gekozen voor een veilige bus. Bij deze betekende een veilige bus ook een zeer luxe bus. Heerlijk met grote leren stoelen waar je in verdrinkt en een persoonlijk schermpje met de nieuwste films. We waren zo in Lima!

Maandag was voorlopig onze enige dag in Lima. Want morgen gaan we alweer verder naar Ica. Maar deze dag hebben we goed gebruikt. Heel goed. Derkje en ik zijn namelijk wezen .........

PARAGLIDEN!

Wat was dat gaaf om te doen!! Echt een aanrader voor iedereen! Van te voren was ik ontzettend zenuwachtig. Maar eenmaal in de lucht is het ontzettend gaaf. Het is niet in woorden te omschrijven. Je moet het een keer hebben meegemaakt!
Verder zijn we op souvenir jacht geweest. In Miraflores, vlak bij ons hostel, zijn ontzettend veel souvenir winkeltjes. Maar dan ook óntzettend veel winkeltjes met hetzelfde. Maar toch ontzettend leuk om doorheen te lopen en al het wol van al die baby alpacaatjes te zien.

Morgen gaan we weer verder, namelijk naar Huanchaca en vervolgens naar Paracas. Om over 12 dagen alweer terug te gaan naar huis. De tijd vliegt (net als ik ;-)

1. Corry en Hans:
    10 november 2015
    Hallo Annet mooi verhaal hoor, en wat een mooie foto's.
    Je boft toch maar dat je dat allemaal kunt beleven hè. Groetjes Corry
  2. Jan:
    18 november 2015
    Wel echt toeristen he?
    Denken jullie ook aan de presentatie die je moet verzorgen op donderdag 3 december om 10.15???
    En het essay en zo!

Geniet er nog even van!