Drukte, dierentuin en mofkezen

11 september 2015 - Lima, Peru

Deze week was erg leuk en druk! Het leven hier gaat al automatisch en ik geniet van de kleine dingen :) Zo jammer dat we over twee weken alweer afscheid moeten nemen van al deze lieve mensen en de hectische busritten om naar Moyobamba te gaan.

De hele week hebben Meine en ik in dezelfde klas stage gelopen, grado 5a. Een hartstikke leuke en gezellige klas. Vooral ook doordat het lawaai in de klas meevalt en de juf de ramen altijd goed open heeft staan!
Ook leren we de klas steeds beter kennen. Ondanks dat ze allemaal dezelfde kleur haar, huid en ogen hebben kan ik ze nu bijna allemaal uit elkaar houden! (en dat terwijl ik daar altijd in Nederland al veel moeite mee heb...)
Donderdag onze eerste echte les in het Spaans gegeven. Een rekenles over afronden. De algemene uitleg ging goed, maar het was ontzettend frustrerend om het niet nog een keer op een andere manier te kunnen uitleggen aan de kinderen die het nog niet begrepen.

Dinsdag na stage zijn we met het schoolkoor en band mee geweest naar een soort festival waar ze een demonstratie gaven. Het was in een super mooi auditorium van een andere school. Toen ze maandagochtend tijdens de Assembly (gezamenlijke opening) een stukje lieten horen, voorspelde dat niet veel goeds....
Maar tot onze verbazing waren ze ontzettend goed! Eigenlijk de beste! (nou zijn wij natuurlijk helemaal niet bevooroordeeld)

Woensdag zijn we uit stage nog richting het strand geweest, hebben we daar rondgelopen en lekker gegeten :) Ook een mooie zonsondergang gezien. De zee hier is zo ontzettend mooi!

Donderdag hadden we stage, Spaanse les en vervolgens les op de universiteit. Een lange maar zeer leerzame dag. De dag nog positief afgesloten met mijn eerste warme douche hier! :):) Was wel fijn na twee weken ijskoude douches!

Vrijdag zijn we met onze klas mee geweest naar de dierentuin. Voor deze gelegenheid mochten we in onze spijkerbroek naar stage, yes :)
Van tevoren hadden we er ongelooflijk veel zin in, maar het was een bijzonder schoolreisje.
We gingen met alle drie de grado 5 klassen en zijn we in één groep de dierentuin doorgeslenterd. Op elke hoek werd er wel eten verkocht en op elke hoek stonden de kinderen weer stil om in te slaan... Ze hadden net zo goed een schoolreisje naar de supermarkt kunnen plannen.
Verder zaten veel dieren in kleine hokken. Bijvoorbeeld de Nijlpaard had een stukje gras en dat was alles. Ben geen fan van dieren, maar dit was écht zielig!
Verder verbrand! Dat terwijl de zon niet scheen en ik een bloesje met lange mouwen aan had, maar helaas is de zon door alles heen nog sterk genoeg. Goed om denken de volgende keer!

Vandaag heeft Meine geprobeerd mijn moeder een Nederlands woord te leren: 'mafkees'. Ze is maar wat trots dat ze naast 'foei' nog een Nederlands ''woord' kent, alleen vind ze de uitspraak van 'maf' erg moeilijk...,

Daarna hebben we plannen gemaakt voor het weekend. Om tot de conclusie te komen dat we alle must see toeristische attracties van Lima al gezien hebben.... Het is zo'n toeristische stad ;-)
Morgen dus weer lekker naar het strand en souvenirtjes in slaan!

Als je alleen mijn verhalen niet leuk genoeg vindt, kun je nog de verhalen lezen van mijn leuke reisgenootjes:
derkje.reislogger.nl
meine.reislogger.nl
lineke-in-peru.reislogger.nl

1. Corry en Hans:
    12 september 2015
    Hallo Annet ik vind je verhaal heel mooi ga maar zo Door ik lees het met plezier.
    Gr. Corry
  2. Ruud:
    13 september 2015
    Leuk, Annet!
  3. Dieke:
    15 september 2015
    Hola Annet y los otros,
    Leuk om jullie verhalen te lezen! Vorig jaar ben ik met drie andere studenten ook in Peru geweest. Heel leuk om die dingen allemaal te herkennen! Zijn jullie ook al bij het grote kruis op de heuvel geweest (Mirador San Cristobal heet het geloof ik)?
    Geniet nog van de laatste weken in Lima en ik zal nog wel eens vaker jullie blogs lezen!