Varkenshuiden, koeienharten en een eerste stagedag

31 augustus 2015 - Lima, Peru

Hola!

Zaterdag een leuke relaxte, maar toch wel drukke dag gehad. We hebben met zijn allen en mijn gastgezin geluncht in een enorm groot restaurant. Daar hebben we van alles besteld en opgegeten. Waaronder varkenshart (super lekker!), geit (minder lekker), kwartelei, eend en nog veel meer. Het was gezellig, veel en lekker. Als je ook nog het probeersel varkenshuid (bah!) van vrijdagavond meerekent heb ik toch al heel veel raars geprobeerd.
Ook lag er wat op het bord iets waarvan wij dachten dat het paprika was. Dus ik eet het gewoon op. Maar je raad het al, het was geen paprika. Het was hele hete peper... Wat stond mijn mond in brand!
Vervolgens zijn we met mijn gastzus gaan shoppen. We moeten hier als we stage lopen een nette pantalon of rokje aan met een net bloesje die niet een felle kleur mag hebben. Goed excuus om te shoppen! (ondanks dat het niet onze favoriete kleren zijn, zijn we er toch nog wel blij mee)

Zondag zijn we naar de late kerkdienst geweest. (12 uur) Het was aan de andere kant van Lima dus nog wel een eindje rijden. Het was een leuke dienst! Er werden veel grapjes gemaakt (tenminste, er werd veel gelachen. Ga ervan uit dat het was omdat het grappig was, verstaan deed ik het namelijk niet) Verder was er een grote band. (En ja Rik, zelfs jij zou de band goedkeuren.) Kortom een leuke, swingende kerk :-)

En dan vandaag -maandag- de eerste stagedag. Stonden we daar met onze über nette kleren in de stinkende vieze bus... en we vallen al zo op.

Lineke en Derkje werden bij de kleuters gedropt en Meine en ik bij een Engelse les. Waarvan de leraar géén Spaans kon. Pffooe waren we dus gelukkig niet de enige.

De rest van de dag gekeken bij de gewone lessen. Het valt mee hoe heel anders het onderwijs is. Ze zijn niet heel erg stil blijven staan in de tijd, in sommige lokalen hangt zelfs een digibord!
Verder is het wel vooral klassikaal en daardoor haken veel kinderen af waardoor het weer onrustig word. Als je door de school loopt (die trouwens heel groot is) klinkt het net als een druk zwembad.

Ontzettend leuk om dit alles te zien en mee te maken! :-)

1. Ruud:
    1 september 2015
    Mooie eerste week, Annet!