Prima in Lima!

27 augustus 2015 - Lima, Peru

Lieve mensen,

Daar zit ik dan, in Lima. Gisteren zijn we na een goede vliegreis aangekomen. Heb nog kunnen slapen in het vliegtuig. We zijn ook zonder moeite en problemen door de douane gekomen!
Op het vliegveld werden we verwelkomt met een mooi bordje a la Hello Goodbye, dat was erg leuk. Daarna werd ik afgezet bij mijn gastgezin. Daar zat ik dan, aan de ontbijt tafel met een onbekende vrouw en we spraken elkaars taal niet! Toen dacht ik even 'waar ben ik aan begonnen?' Maar met handen en voeten kom je echt een heel eind, gelukkig maar! Ze zijn ontzettend gastvrij en lief. Ik heb er een extra moeder, vader en zus bij.
Verder was het een lange dag, doordat we om 5 uur in de ochtend landen, moesten we lang overbruggen om meteen in het goede ritme te komen. We hebben wat rond gewandeld in de buurt. Om dan om 8 uur toch eindelijk te gaan slapen. Heerlijk :)

Vandaag gingen we op weg naar onze stageschool en later naar de universiteit. Per bus! Wat een ervaring :) Er zijn geen bushaltes, alleen plekken bij kruispunten waar je in kan stappen. En de bus komt, wanneer hij komt. Eerst hebben we kennis gemaakt op de stageschool. Vervolgens zijn we naar de universiteit gegaan. Toen we uitstapte zagen we rechts de universiteit en links het begin van een sloppenwijk, indrukwekkend om te zien. De universiteit en de stageschool zagen er mooi uit, vooral de kinderen in uniform. Het heeft toch wat, moeten we in Nederland ook maar gaan doen ;-)
Mijn gastgezin is katholiek en zometeen gaan we naar een soort gebedsgroep bijeenkomst, ik ben benieuwd!

Tot de volgende keer :)

1. MB:
    27 augustus 2015
    Leuk Annet! Fijn datj je goed opgevangen wordt!
    En dat uniform: gelukkig zijn wij al van school! Maar t heeft wel wat!
  2. MB:
    27 augustus 2015
    Leuk Annet! Fijn datj je goed opgevangen wordt!
    En dat uniform: gelukkig zijn wij al van school! Maar t heeft wel wat!
  3. Ties sikkema:
    27 augustus 2015
    Fijn annet dat je goed aangekomen bent!
    Succes met alle nieuwe indrukken!
    Geniet ervan en groetjes
  4. Alice:
    27 augustus 2015
    Klinkt allemaal als een echt avontuur. Je doet zo heel wat ervaringen op. Geniet van alles. Fijn dat je gezond bent aangekomen. Groetjes!